|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
blacklight
|
Napsal: pon 26.06.2006 15:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2006 Příspěvky: 972 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Vím , že už to tu bylo Xkrát , ale nikdy z toho nevyšel konečný názor.
Potřeboval bych vědět , jestli můžu do mojeho MVVS 12,7 nalít syntetiku , když už má cca 20 hodin nelétané na ricin.
Zajímalo by mě taky jak vysoké je riziko , že motor zruším.A kdyby tu byl někdo , kdo už to zkusil a mohl by mi to popsat jak se motor choval , bylo by to super.
_________________ Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
IK33
|
Napsal: pon 02.10.2006 15:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.9.2006 Příspěvky: 234 Bydliště: Slovensko, Lučenec Obrázky: 3
|
Záleží aj od toho koľko zím má ten motor za sebou. Ak je tohoročný, tak tú syntetiku kľudne nalej. Nepredpokladám že by za tak krátku dobu bol motor nejak vybehaný a bolo v ňom usadené množstvo ricínu ktorý by mohla syntetika rozpustiť a tým uvolniť motor. Motor sa Ti so syntetikou odvďačí krásnym chodom a hlavne nebudeš mať po každom lete model zaserinkaný od oleja.
|
|
Nahoru |
|
|
VitezslavRais
|
Napsal: pon 02.10.2006 19:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.7.2006 Příspěvky: 165
|
Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".
Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.
Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.
Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno.
Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.
S pozdravem V. Rais
|
|
Nahoru |
|
|
blacklight
|
Napsal: úte 03.10.2006 14:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2006 Příspěvky: 972 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Já jsem se tuto věc potřeboval dozvědět asi před půl rokem , teď je mi to už na nic.
Motor měl tehdy najetých asi 15-20 hodin , teď má tak 50hod a o ničem už nemůže být řeč.
Jinak létám ricin(když mi teda nikdo doteď nebyl schopen poradit) na 15/0 a motor jede naprosto skvěle , jen to utírání letadla....
_________________ Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
|
|
Nahoru |
|
|
VitezslavRais
|
Napsal: úte 03.10.2006 15:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.7.2006 Příspěvky: 165
|
Sorry, nevšiml jsem si datumu ...
|
|
Nahoru |
|
|
zelda
|
Napsal: úte 03.10.2006 16:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2004 Příspěvky: 1227 Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
|
blacklight píše: Já jsem se tuto věc potřeboval dozvědět asi před půl rokem , teď je mi to už na nic. Motor měl tehdy najetých asi 15-20 hodin , teď má tak 50hod a o ničem už nemůže být řeč. Jinak létám ricin(když mi teda nikdo doteď nebyl schopen poradit) na 15/0 a motor jede naprosto skvěle , jen to utírání letadla....
jiriku, jiriku..misto toho aby si byl rad za odpoved tak toho hodneho pana jeste ,,zdrbes" ze je to pozde...
|
|
Nahoru |
|
|
ztnext
|
Napsal: úte 03.10.2006 16:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 2.9.2006 Příspěvky: 494
|
Pro záběh motoru je nutné použít palivo s ricinem. Po záběhu je třeba přejít na syntetiku včas. U starého motoru, který byl provozován s ricinem syntetika rozpouští usazený karbon a motor přestane být těsný-malá komprese, malý výkon, špatné seřizování. Potud teorie...... Já přešel na syntetiku po cca 100 hod provozu, teď mám dalších 50 hod a nic se neděje.........
|
|
Nahoru |
|
|
blacklight
|
Napsal: stř 04.10.2006 15:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2006 Příspěvky: 972 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
zelda píše: blacklight píše: Já jsem se tuto věc potřeboval dozvědět asi před půl rokem , teď je mi to už na nic. Motor měl tehdy najetých asi 15-20 hodin , teď má tak 50hod a o ničem už nemůže být řeč. Jinak létám ricin(když mi teda nikdo doteď nebyl schopen poradit) na 15/0 a motor jede naprosto skvěle , jen to utírání letadla.... jiriku, jiriku..misto toho aby si byl rad za odpoved tak toho hodneho pana jeste ,,zdrbes" ze je to pozde...
Jo Pavlíku, možná jsem to trochu přehnal
_________________ Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: stř 04.10.2006 17:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
VitezslavRais píše: Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".
Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.
Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.
Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno. Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.
S pozdravem V. Rais
Přál bych vám vidětaporovnat motorprovozovaný 10let na syntetiku a motor provozovaný byť jen 5let na Ricin.pak poznáš v čem je rozdíl.Mými motory proteče ročně cca 150l paliva většina těch motorů běhá na syntetiku.R
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
VitezslavRais
|
Napsal: stř 04.10.2006 18:11 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.7.2006 Příspěvky: 165
|
RadimHnilica píše: VitezslavRais píše: Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".
Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.
Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.
Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno. Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.
Jaké motory máte ? Nepolemizuji o výhodách či nevýhodách syntetiky, sám ostatně používám také palivo se syntetickým olejem, pouze sděluji svůj subjektivní názor.
Dále se však nabízí úvaha (s ohledem na Vámi uváděné množství spotřebovaného paliva), zda rozdíl ceny za palivo při tomto množství již neumožňuje nahlížet na motor jako na "spotřební věc" a pokud to vše bez problému funguje na rycín nekoupit pak za "ušetřené" peníze motor nový (litr paliva se syntetikou = cca 120,- litr klasiky 80/20 = cca 60,-. rozdíl 60 kč x 150 litrů = 9000,- kč.) Tuto úvahu berte s nadhledem, je to pouze úvaha. Sám používám syntetiku.
S pozdravem V. Rais Přál bych vám vidětaporovnat motorprovozovaný 10let na syntetiku a motor provozovaný byť jen 5let na Ricin.pak poznáš v čem je rozdíl.Mými motory proteče ročně cca 150l paliva většina těch motorů běhá na syntetiku.R
|
|
Nahoru |
|
|
VitezslavRais
|
Napsal: stř 04.10.2006 18:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.7.2006 Příspěvky: 165
|
RadimHnilica píše: VitezslavRais píše: Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".
Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.
Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.
Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno. Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.
S pozdravem V. Rais Přál bych vám vidětaporovnat motorprovozovaný 10let na syntetiku a motor provozovaný byť jen 5let na Ricin.pak poznáš v čem je rozdíl.Mými motory proteče ročně cca 150l paliva většina těch motorů běhá na syntetiku.R
Nějak se nemohu "trefit" ve správném umístění příspěvku. Pardón.
Ale ještě drobnost - mám motory, které slouží i přes svůj úctyhodný věk cca 18 sezón (pochopitelně to není měřítkem, ale naběhané hodiny nedokážu odhadnout) a myslím, že dalším a velmi často zohledňovaným aspektem může být, zejména v začátku, cena motoru, paliva ..... atd. Vzpomínám si, jaké bylo úsilí v počátku mého modelářského snažení přesvědčit rodiče, aby koupili čtrnáctiletému synovi bzučící "věc" MVVS 1,5D za celých 230,- korun. A do toho se ještě muselo lít palivo, což taky něco stálo...
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: stř 04.10.2006 18:22 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
jedná se o motory začnu od nejmenších HP 10Gold 2x,Webra 61 Racing,MVVS 120,MVVS 160GFS,OS 160FX, Webra 35ccm......Ono syntetiku nepoužívám jen proto že motor je po ní stále krásně čistý (i po 14 letech provozu Webry 35ccm)
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
VitezslavRais
|
Napsal: stř 04.10.2006 18:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.7.2006 Příspěvky: 165
|
V jakém poměru je palivo namíchané ? Já používám TORNADO FUEL s 5% nitra a prý tam sou mimo syntetiky i cca 3 % rycínu. Ale nikde jsem přesné složení nenašel.
Díky, V. Rais
|
|
Nahoru |
|
|
RadimHnilica
|
Napsal: stř 04.10.2006 18:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 16.1.2005 Příspěvky: 2142 Bydliště: Hodonín Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
|
používám pro různé motory různé palivo v podstatě každý motor má jiné palivo (kromě těch malých desítek). syntetika ASII od 8 do 15% a u některých nitro od 5% do 12%.
_________________ Radim
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|