Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: jak to teda je syntetika - ricin
PříspěvekNapsal: pon 26.06.2006 15:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2006
Příspěvky: 972
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vím , že už to tu bylo Xkrát , ale nikdy z toho nevyšel konečný názor.

Potřeboval bych vědět , jestli můžu do mojeho MVVS 12,7 nalít syntetiku , když už má cca 20 hodin nelétané na ricin.

Zajímalo by mě taky jak vysoké je riziko , že motor zruším.A kdyby tu byl někdo , kdo už to zkusil a mohl by mi to popsat jak se motor choval , bylo by to super.

_________________
Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2006 15:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.9.2006
Příspěvky: 234
Bydliště: Slovensko, Lučenec
Obrázky: 3
Záleží aj od toho koľko zím má ten motor za sebou. Ak je tohoročný, tak tú syntetiku kľudne nalej. Nepredpokladám že by za tak krátku dobu bol motor nejak vybehaný a bolo v ňom usadené množstvo ricínu ktorý by mohla syntetika rozpustiť a tým uvolniť motor. Motor sa Ti so syntetikou odvďačí krásnym chodom a hlavne nebudeš mať po každom lete model zaserinkaný od oleja.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Ricín x syntetika
PříspěvekNapsal: pon 02.10.2006 19:19 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".

Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.

Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.

Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno.
Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.

S pozdravem V. Rais


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2006 14:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2006
Příspěvky: 972
Bydliště: Valašské Meziříčí
Já jsem se tuto věc potřeboval dozvědět asi před půl rokem , teď je mi to už na nic. :(

Motor měl tehdy najetých asi 15-20 hodin , teď má tak 50hod a o ničem už nemůže být řeč.

Jinak létám ricin(když mi teda nikdo doteď nebyl schopen poradit) na 15/0 a motor jede naprosto skvěle , jen to utírání letadla....

_________________
Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2006 15:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
Sorry, nevšiml jsem si datumu ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2006 16:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2004
Příspěvky: 1227
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
blacklight píše:
Já jsem se tuto věc potřeboval dozvědět asi před půl rokem , teď je mi to už na nic. :(

Motor měl tehdy najetých asi 15-20 hodin , teď má tak 50hod a o ničem už nemůže být řeč.

Jinak létám ricin(když mi teda nikdo doteď nebyl schopen poradit) na 15/0 a motor jede naprosto skvěle , jen to utírání letadla....

jiriku, jiriku..misto toho aby si byl rad za odpoved tak toho hodneho pana jeste ,,zdrbes" ze je to pozde... :D :D :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 03.10.2006 16:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 2.9.2006
Příspěvky: 494
Pro záběh motoru je nutné použít palivo s ricinem. Po záběhu je třeba přejít na syntetiku včas. U starého motoru, který byl provozován s ricinem syntetika rozpouští usazený karbon a motor přestane být těsný-malá komprese, malý výkon, špatné seřizování. Potud teorie...... Já přešel na syntetiku po cca 100 hod provozu, teď mám dalších 50 hod a nic se neděje.........


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.10.2006 15:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2006
Příspěvky: 972
Bydliště: Valašské Meziříčí
zelda píše:
blacklight píše:
Já jsem se tuto věc potřeboval dozvědět asi před půl rokem , teď je mi to už na nic. :(

Motor měl tehdy najetých asi 15-20 hodin , teď má tak 50hod a o ničem už nemůže být řeč.

Jinak létám ricin(když mi teda nikdo doteď nebyl schopen poradit) na 15/0 a motor jede naprosto skvěle , jen to utírání letadla....

jiriku, jiriku..misto toho aby si byl rad za odpoved tak toho hodneho pana jeste ,,zdrbes" ze je to pozde... :D :D :D :D


Jo Pavlíku, možná jsem to trochu přehnal :oops:

_________________
Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ricín x syntetika
PříspěvekNapsal: stř 04.10.2006 17:29 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
VitezslavRais píše:
Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".

Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.

Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.

Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno.
Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.

S pozdravem V. Rais


Přál bych vám vidětaporovnat motorprovozovaný 10let na syntetiku a motor provozovaný byť jen 5let na Ricin.pak poznáš v čem je rozdíl.Mými motory proteče ročně cca 150l paliva většina těch motorů běhá na syntetiku.R

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ricín x syntetika
PříspěvekNapsal: stř 04.10.2006 18:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
RadimHnilica píše:
VitezslavRais píše:
Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".

Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.

Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.

Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno.
Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.

Jaké motory máte ? Nepolemizuji o výhodách či nevýhodách syntetiky, sám ostatně používám také palivo se syntetickým olejem, pouze sděluji svůj subjektivní názor.

Dále se však nabízí úvaha (s ohledem na Vámi uváděné množství spotřebovaného paliva), zda rozdíl ceny za palivo při tomto množství již neumožňuje nahlížet na motor jako na "spotřební věc" a pokud to vše bez problému funguje na rycín nekoupit pak za "ušetřené" peníze motor nový (litr paliva se syntetikou = cca 120,- litr klasiky 80/20 = cca 60,-. rozdíl 60 kč x 150 litrů = 9000,- kč.) Tuto úvahu berte s nadhledem, je to pouze úvaha. Sám používám syntetiku.


S pozdravem V. Rais


Přál bych vám vidětaporovnat motorprovozovaný 10let na syntetiku a motor provozovaný byť jen 5let na Ricin.pak poznáš v čem je rozdíl.Mými motory proteče ročně cca 150l paliva většina těch motorů běhá na syntetiku.R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ricín x syntetika
PříspěvekNapsal: stř 04.10.2006 18:19 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
RadimHnilica píše:
VitezslavRais píše:
Mám MVVS 8 ccm (nejnovější provedení). Vloni absolvoval první sezónu s klasikou (80/20), spotřebováno cca 9 litrů paliva. Absolutně, zdůrazňuji ABSOLUTNĚ bez jediného problému. Pouze záběh trval o něco déle, asi se "utahoval".

Letos kupuji kvůli čtyřtaktu palivo s 5% nitra, 3% ricínu, a cca 12 ??? % syntetiky.

Čekal jsem cokoliv, ale kupodivu jediná patrná změna je, že to celé je "upatlané" o něco méně.

Jiné změny jsem nezpozoroval. Můj závěr: Pokud Ti to na klasiku bez problémů chodí, nelámal bych to přes koleno.
Jinak syntetika neublížila (zatím) - po dalších cca 10 litrech paliva.

S pozdravem V. Rais


Přál bych vám vidětaporovnat motorprovozovaný 10let na syntetiku a motor provozovaný byť jen 5let na Ricin.pak poznáš v čem je rozdíl.Mými motory proteče ročně cca 150l paliva většina těch motorů běhá na syntetiku.R



Nějak se nemohu "trefit" ve správném umístění příspěvku. Pardón.

Ale ještě drobnost - mám motory, které slouží i přes svůj úctyhodný věk cca 18 sezón (pochopitelně to není měřítkem, ale naběhané hodiny nedokážu odhadnout) a myslím, že dalším a velmi často zohledňovaným aspektem může být, zejména v začátku, cena motoru, paliva ..... atd. Vzpomínám si, jaké bylo úsilí v počátku mého modelářského snažení přesvědčit rodiče, aby koupili čtrnáctiletému synovi bzučící "věc" MVVS 1,5D za celých 230,- korun. A do toho se ještě muselo lít palivo, což taky něco stálo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.10.2006 18:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
jedná se o motory začnu od nejmenších HP 10Gold 2x,Webra 61 Racing,MVVS 120,MVVS 160GFS,OS 160FX, Webra 35ccm......Ono syntetiku nepoužívám jen proto že motor je po ní stále krásně čistý (i po 14 letech provozu Webry 35ccm)

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.10.2006 18:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.7.2006
Příspěvky: 165
V jakém poměru je palivo namíchané ? Já používám TORNADO FUEL s 5% nitra a prý tam sou mimo syntetiky i cca 3 % rycínu. Ale nikde jsem přesné složení nenašel.

Díky, V. Rais


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 04.10.2006 18:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
používám pro různé motory různé palivo v podstatě každý motor má jiné palivo (kromě těch malých desítek). syntetika ASII od 8 do 15% a u některých nitro od 5% do 12%.

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz