blesk
|
Napsal: pon 27.02.2006 15:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
s tim nitrem je to dobra kravina max tak 3 - 5% a to ho potom musis jeste vyplachnout tak si kup palivo se sintetikou myslim ze ho ma i pelikan ale na zabech tu 80:20 a pak tu sintetiku myslim ze se to micha 90:5:5 ale opravdu si nejsem jisty jaky je presne ten pomer
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: pon 27.02.2006 16:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
Tak to jsem teda naletel, samozrejme jsem se jako spravny zelenac (je to muj prvni spal. motor) drzel navodu a koupil to 10%nitro, nastesti jsem ho tam jeste nedal, no tak koupim jeste 3 litrovky 80:20 na naredim to tim... Za jak dlouho se da motor povazovat za zabehnuty?
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pon 27.02.2006 16:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
ja osobne to nejak nezabiham ale fakt si myslim ze tech 10%bylo hodne...
ja osobne vyjedu jednu nadrz a jdu nahoru nekteri rikaji ze je motor zabehnuty tak po 10 nadrzich jini vic, jini min...
|
|
Nahoru |
|
|
akro400
|
Napsal: pon 27.02.2006 17:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.2.2004 Příspěvky: 109 Bydliště: LM - KE (SVK)
|
Tento motor som kupil asi pred polrokom a zatial ide ako hodinky
Takze moje rady:
Na zabeh pouzi jednoznacne palivo 80:20 (bez nitra).
Mne stacili na zabehnutie 3 nadrze.
Zabiehal som najprv na vyssi volnobeh a po 1 nadrzi som to nechal vrcat asi na polovicne otacky. Zabiehat by sa malo s bohatou zmesou, palivovu ihlu treba trosku viacej povolit.
No a ku koncu je dobre ho skusit vyladit aj na max. otacky.
Lakalo ma pouzit nitro tak som kupil a namiesal 80:15:5.
Ale nesmies zabudat ze po lietani s nitrom musit motor preplachnut, palivom bez nitra alebo petrolejom. (mozno aj niecim inym).
|
|
Nahoru |
|
|
akro400
|
Napsal: pon 27.02.2006 17:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.2.2004 Příspěvky: 109 Bydliště: LM - KE (SVK)
|
Este k tvojej otazke.
myslim ze kubatura 7,5cm3 by uz mohla zvladnut palivo 85:15 v pohode.
Max. by mozno mohli nastat problemy vo velmi horucich letnych dnoch.
Ale nemam to odskusane.
Vela zdaru
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 27.02.2006 17:53 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
blesk píše: s tim nitrem je to dobra kravina max tak 3 - 5% a to ho potom musis jeste vyplachnout tak si kup palivo se sintetikou myslim ze ho ma i pelikan ale na zabech tu 80:20 a pak tu sintetiku myslim ze se to micha 90:5:5 ale opravdu si nejsem jisty jaky je presne ten pomer
Když o tom nevíš, tak neraď! Jedna ptákovina vedle druhé a ještě hejno hrubek.
Vše potřebné se dá najít tu: http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom1.php?idforum=7
Stačí vyhledat nitro, aerosynth, syntetika a podobně.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: pon 27.02.2006 19:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
zdzd píše: blesk píše: s tim nitrem je to dobra kravina max tak 3 - 5% a to ho potom musis jeste vyplachnout tak si kup palivo se sintetikou myslim ze ho ma i pelikan ale na zabech tu 80:20 a pak tu sintetiku myslim ze se to micha 90:5:5 ale opravdu si nejsem jisty jaky je presne ten pomer Když o tom nevíš, tak neraď! Jedna ptákovina vedle druhé a ještě hejno hrubek. Vše potřebné se dá najít tu: http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom1.php?idforum=7Stačí vyhledat nitro, aerosynth, syntetika a podobně.
nerypej...!!!
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 27.02.2006 20:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Nerýpu. Radíš, s poznámkou že vlastně nevíš.
A to nejen tu. Ten nick ti docela sedí. Jako blesk. Udeříš všude, i když nemáš důvod. Někdy i škodu naděláš...
Nic ve zlém. Jen by jsi se mohl občas krotit. Vypiš si své příspěvky a uvidíš sám.
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: pon 27.02.2006 20:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
zdzd píše: blesk píše: s tim nitrem je to dobra kravina max tak 3 - 5% a to ho potom musis jeste vyplachnout tak si kup palivo se sintetikou myslim ze ho ma i pelikan ale na zabech tu 80:20 a pak tu sintetiku myslim ze se to micha 90:5:5 ale opravdu si nejsem jisty jaky je presne ten pomer Když o tom nevíš, tak neraď! Jedna ptákovina vedle druhé a ještě hejno hrubek. Vše potřebné se dá najít tu: http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom1.php?idforum=7Stačí vyhledat nitro, aerosynth, syntetika a podobně.
Jestli jsem to tedy spravne pochopil, tak kdyz je motor na nitro pripraveny (ASP dle navodu je), melo by se tam lejt odzacatku. Nejedna se tedy o korozi z nitra, ale karbonizaci vnitrku motoru, ktere na nitro pripravene nejsou (MVVS)? A co se stane kdyz budu kupovat levnejsi palivo Proxim s mensim, popripade zadnym obsahem nitra? Porad si nejsem stoprocentne jisty co tam davat.
|
|
Nahoru |
|
|
honzisk
|
Napsal: pon 27.02.2006 20:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.6.2005 Příspěvky: 417 Bydliště: Praha 6
|
Co že pak koroduje soutěžní OS MAX 140 F3A v F3Ačku?
tenhle motor bez nitra snad ani nechodí tak jak má!
|
|
Nahoru |
|
|
akro400
|
Napsal: pon 27.02.2006 21:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.2.2004 Příspěvky: 109 Bydliště: LM - KE (SVK)
|
To ze su motory, uz pripravene a nepripravene na nitro od vyroby hm to pocujem prvy krat, nuz ale nejdem sa hadat, mozno to tak je.
Nitro nieje nutnost.
Normalne ho zabehni s klasickym palivom 80:20.
Mam odskusane ze ten motor, ide dobre aj s tymto palivom.
Neskor ked uz bude dobre zabehnuty, a menej tesny v hornej uvrati, mozes skusit aj to palivo 85:15.
Nitro ti pomoze zlepsit prechody min-max, spolahlivost v nizkych otackach, mierne aj zvysi vykon a motor sa bude menej hriat, ale nutnost na normalne lietanie to nieje.
Moj nazor je ze 5% nitra bohate staci.
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: pon 27.02.2006 21:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
honzisk píše: Co že pak koroduje soutěžní OS MAX 140 F3A v F3Ačku? tenhle motor bez nitra snad ani nechodí tak jak má!
Jak jsem psal, jsem lama rad se necham poucit. Napiste mi uz konecne nekdo co by tam lil, aby ten motor dlouho vydrzel a nezadelal mi zbytecne letadlo olejem. O vykon mi jde az v druhe rade. Pokud ten motor nezbytne potrebuje 80:20 budu ho tam lit, pokud nezbytne potrebuje nitro budu ho kupovat, ale pokud ne nejradsi bych tam lil obyc Proxim 85:15 za 55,- litr.
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: pon 27.02.2006 21:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
akro400 píše: To ze su motory, uz pripravene a nepripravene na nitro od vyroby hm to pocujem prvy krat, nuz ale nejdem sa hadat, mozno to tak je. Nitro nieje nutnost. Normalne ho zabehni s klasickym palivom 80:20. Mam odskusane ze ten motor, ide dobre aj s tymto palivom. Neskor ked uz bude dobre zabehnuty, a menej tesny v hornej uvrati, mozes skusit aj to palivo 85:15. Nitro ti pomoze zlepsit prechody min-max, spolahlivost v nizkych otackach, mierne aj zvysi vykon a motor sa bude menej hriat, ale nutnost na normalne lietanie to nieje. Moj nazor je ze 5% nitra bohate staci.
S temi motory pripravenymi na nitro jsem si to precetl v diskuzi, vim o tom prdlacku, takze se hadat rovnez nemuzu
Dik, asi te poslechnu zabehnu ho 80:20 - jeden litr, dalsi dva litry 80:20 smicham s tim litrem proximu s 10% nitrem kdyz uz jsem ho jako spravna lama za ty hrisny prachy koupil (130,- za litr u pecky). Tim jestli spravne pocitam dosahnu nitrovani cca 3,3% to snad tomu motoru neublizi a pak uz budu kupovat 85:15 a zazimovavat syntetikou. Je to tak spravne? Paliva Proxim 85:15 a 80:20 jsem objevil v hangar1.cz za 55,- To je podstatne prijatelnejsi. Jake palivo nakupujete vy? A jaky nazor mate na Proxim?
|
|
Nahoru |
|
|
akro400
|
Napsal: pon 27.02.2006 21:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.2.2004 Příspěvky: 109 Bydliště: LM - KE (SVK)
|
Ja som behal tu moju ASP46 s 5% nitra a v pohode, takze tych 3,3% moze byt.
Len treba opatrnejsie startovat lebo motor zacal tak trosku "kopat" do prstov
Ak myslis tym zazimovat to, ze v zime ked motor nepouzivas, ho zakonzervujes syntetickym olejom, tak to mu neublizi, ale mne sa osvedcil aj obycajny olej na sijacie stroje.
A s tym preplachovanim motoru po skonceni lietania, tak to nezabudni (teda pri pouziti nitra, lebo zliatina hliniku ma tendenciu korodovat, pri pouziti nitra, hlavne ak by si ho nechal dlhsiu dobu lezat nevypachnuty).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|