Prva velka Extra

Chcete začí­t s akrobacií­, nebo máte první­ho obří­ka? Ptejte se tady.

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 8/1/2018, 10:30

Cez vikend som sa znova dostal ku kridlam. Podarilo sa mi spracovat kridelka a osadit ich do pantov. Ako na potvoru mi dosla balsa a preto z jednej strany este nieje kridelko uzavrene. Planoval som medzi "bokom" kridelka a kridlom v mieste pri trupe nechat 1mm medzeru. Ako nad tym vsak rozmyslam pride tam este folia na obe strany tak to moze byt dost malo.
Přílohy
Untitled.png
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 11/1/2018, 11:02

Obal.png
Kedze obe kridla sa mi len tak povalovali "Kade-Tade" + ku kazdemu kridlu su v podstate este dva kusy polystyrenu, ktore tomu tiez velmi nepomahali, z dlhej chvile som sa rozhodol vyuzit ich a spravit na kridla transportne obaly v ktorych zaroven mozem kridla bezpecne skladovat. Zatial mam hotovy obal na jedno kridlo. Jeden este ostava

Material je lepenka 3mm. Obal ma rucku na nosenie a vo vnutry je prestor na spojovaciu trubku a jedno kridlo. Kridlo je zafixovane a chranene negativnymi vyrezmi ktore ostali po rezani jadra kridla. Veko bude fixovane suchym zipsom. Planujem obal z vonku pretiahnut klasickou hnedou paskou na zvysenie ochrany pri skladovani, transporte hlavne v aute a na letisku.

Na dnes vsetko :-)
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod allas v 12/1/2018, 23:57

Ahoj
máš to krásně postavené, ale proč ti píši. Minulý rok jsem stavěl tuto Extru od pana Urbance, také na elektro. Váhově jsem se dostal na 8200 g s 12ti článkem 5200 mAh. Jak ti psal winter, určitě to chce 12ti článek, mám tam také Axi 5345/20. Já nevím, každý tohle máme jinak, ale pro mě i tímto motorem je to výkonově těsně na hraně, jsem zvyklí na dost přemotorovaná letadla. Problém mého Axi byl ten, že asi nemá uvedené Kv 145, ale co my tak vychází tak kolem 130Kv. Začal jsem s vrtulí Fiala 24/12, proud byl ve špičce nějakých 56A a tak nějak to letělo, viset šlo jen na plný plyn. Zvětšil jsem na 25/12 ještě to nebylo ono, nakonec jsem už nechtěl zvětšovat průměr, tak jsem dal 25/14. S tím už to létá obstojně. Proudy teď nevím s hlavy, ale už je to přes uváděný limit, ale to je opravdu jen pár vteřinové špičce a Axi v pohodě drží. Měl jsem to zaznamenané v notasu a ten mi záhadně zmizel, tak teď nevím přesně. Mám o teď rozebrané v únoru budu měřit znovu, kdyby jsi chtěl hodnoty napíši. Asi takhle, kdybych ji dnes stavěl znovu, myslím, že bych se dokázal dostat tak kolem 7600g, ale níž asi ne. Je pravda, že já mám klasická křídla, tak jak byla ve výřezu, trochu těžší 70g serva a měl jsem tam na napájení paluby dvojčlánek 5000 mAh, což je zbytečné, tuhle sezonu už bude menší a lehčí. A motor asi bych i trochu uvažoval o Dualsky GA 6000. Ale jak píši, tak to cítím já, třeba kolega, kterému jsem ji půjčil, tak ten s ní byl výkonově naprosto spokojený a pravda je, že i já jsem si už zvykl a teď mi to už ani nepřijde. Jinak nejsem žádný velký pilot a tímto letadlem jsem naprosto spokojený.
allas
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 12/1/2018, 13:59
Jméno: Jindřich
Příjmení: Mrkvička
Letiště: Černolice
Hangár: Extra MX
Extra300 2,2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod winter v 13/1/2018, 16:43

Axi jsou kvalitní České motory. Špatně je poměr výkon/hmotnost, pro použití do 3D Acro na hraně /spíše za/. Čím víc materiálu, tím větší držák. To se ovšem neslučuje s leteckým průmyslem obecně.Tímto směrem jde u spalováků MVVS. Pro 3D létání nepoužitelné, pokud Vám tedy nevadí létat s okřídlenou cihlou. ***winter***
Uživatelský avatar
winter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 258
Registrován: 26/8/2012, 08:57
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Zima
Hangár: Extra 330SC 35%
Extra 330LT 75" 3DHS
Extra 300 EXP 60" EF
Extra MX 58"
Yak 55M GB

Re: Prva velka Extra

Odeslatod ludicek v 14/1/2018, 20:10

Len tak pre zaujímavosť - koľko váži krídlo? /moja dvojmetrovka - jedno krídlo 550g bez serva/. Ďakujem.
Uživatelský avatar
ludicek
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 5
Registrován: 28/6/2015, 14:47
Jméno: Ľudovít
Příjmení: Gardoš
Letiště: Prešov
Hangár: Akrom 1,96m
Katana 1,5m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 15/1/2018, 10:25

allas napsal:Ahoj
máš to krásně postavené, ale proč ti píši. Minulý rok jsem stavěl tuto Extru od pana Urbance, také na elektro. Váhově jsem se dostal na 8200 g s 12ti článkem 5200 mAh. Jak ti psal winter, určitě to chce 12ti článek, mám tam také Axi 5345/20. Já nevím, každý tohle máme jinak, ale pro mě i tímto motorem je to výkonově těsně na hraně, jsem zvyklí na dost přemotorovaná letadla. Problém mého Axi byl ten, že asi nemá uvedené Kv 145, ale co my tak vychází tak kolem 130Kv. Začal jsem s vrtulí Fiala 24/12, proud byl ve špičce nějakých 56A a tak nějak to letělo, viset šlo jen na plný plyn. Zvětšil jsem na 25/12 ještě to nebylo ono, nakonec jsem už nechtěl zvětšovat průměr, tak jsem dal 25/14. S tím už to létá obstojně. Proudy teď nevím s hlavy, ale už je to přes uváděný limit, ale to je opravdu jen pár vteřinové špičce a Axi v pohodě drží. Měl jsem to zaznamenané v notasu a ten mi záhadně zmizel, tak teď nevím přesně. Mám o teď rozebrané v únoru budu měřit znovu, kdyby jsi chtěl hodnoty napíši. Asi takhle, kdybych ji dnes stavěl znovu, myslím, že bych se dokázal dostat tak kolem 7600g, ale níž asi ne. Je pravda, že já mám klasická křídla, tak jak byla ve výřezu, trochu těžší 70g serva a měl jsem tam na napájení paluby dvojčlánek 5000 mAh, což je zbytečné, tuhle sezonu už bude menší a lehčí. A motor asi bych i trochu uvažoval o Dualsky GA 6000. Ale jak píši, tak to cítím já, třeba kolega, kterému jsem ji půjčil, tak ten s ní byl výkonově naprosto spokojený a pravda je, že i já jsem si už zvykl a teď mi to už ani nepřijde. Jinak nejsem žádný velký pilot a tímto letadlem jsem naprosto spokojený.



Dakujem za relevantne info. Ono cim viac pocuvam tym viac zacinam byt presvedceny, ze povodne zamyslana motorizacia nieje najvhodnejsia. Vychadzal som na zaciatku s trosku nizsou vahou aka nakoniec asi bude, co hra zasadnu rolu.
Co sa tyka hmotnosti tak p. Urbanec vyrobil lahsi motorvy kryt + nieco sa dufam usetrilo na kridlach a trupe. Takze to tlacim dole v ramci mojich znalosti a schopnosti. :-D
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 15/1/2018, 10:29

ludicek napsal:Len tak pre zaujímavosť - koľko váži krídlo? /moja dvojmetrovka - jedno krídlo 550g bez serva/. Ďakujem.


Este nie su potiahnute takze to nebude 100% ono. Skusim to vecer zvazit. Na zaklade prevazovania v roznych formach dokoncenia by som to vsak odhadoval tak na 350 - 450g ale uvidime.
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod allas v 15/1/2018, 11:26

Ahoj
no já také doufal, že to vyjde trochu hmotnostně lépe. Na druhou stranu je pravda, že jsem si při stavbě mohl počínat trochu jinak a něco by se na hmotnosti ušetřilo. Proto mám teď letadlo rozdělané a postupuje odtučňovací kůru. Jsem sám zvědaví kolik dokáži shodit. Myslím, že když se dokážeš udržet kolem 7 až 7.5 kg tak to bude naprosto v pohodě. Já jsem s letovými vlastnostmi i při své hmotnosti spokojený, je pravda, že je to moje první letadlo v této velikosti tak nemůžu srovnávat.
to ludiček mě hmotí křídlo kompet 680g servo má 70g něco kabeláž, takže samotné kolem 600g.
allas
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 12/1/2018, 13:59
Jméno: Jindřich
Příjmení: Mrkvička
Letiště: Černolice
Hangár: Extra MX
Extra300 2,2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 15/1/2018, 11:44

allas napsal:Ahoj
no já také doufal, že to vyjde trochu hmotnostně lépe. Na druhou stranu je pravda, že jsem si při stavbě mohl počínat trochu jinak a něco by se na hmotnosti ušetřilo. Proto mám teď letadlo rozdělané a postupuje odtučňovací kůru. Jsem sám zvědaví kolik dokáži shodit. Myslím, že když se dokážeš udržet kolem 7 až 7.5 kg tak to bude naprosto v pohodě. Já jsem s letovými vlastnostmi i při své hmotnosti spokojený, je pravda, že je to moje první letadlo v této velikosti tak nemůžu srovnávat.
to ludiček mě hmotí křídlo kompet 680g servo má 70g něco kabeláž, takže samotné kolem 600g.


Prosim ta nemohol by si sem hodit par poznamok, fotiek.... co a ako chystas odlahcit? Rad by som sa pripadne inspiroval.
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod marekh v 15/1/2018, 23:46

Pridám aj ja nejaké hmotnosti z mojej benzinovej Extry 2,2m V2 7,6kg.
Krídlo 508g pripravené k letu 604g + trubka O30 105g
VOP odoberateľna 2x 118g + trubka O13 18g
Kabínka 183g.
Motor kryt 235g
Asi toľko ak vám to pomôže.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 81
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Prva velka Extra

Odeslatod allas v 16/1/2018, 12:37

Ahoj
tak já už toho moc dělat nemůžu, určitě dam jinou palubní baterii, tam bych mohl ušetřit dost, pak vyříznu motorový kryt, zatím jsem ho měl celiství, krom otvorů u motoru. Trochu vyřežu prostor v předku trupu, který je dělaný na spalovák. Foto sem hodím o víkendu teď nejsem doma. A trochu upravím elektro instalaci, dělal jsem ji zbytečně nadimenzovanou. Já jsem to původně stavěl na spalovák, motor jsem už i měl koupený, nakonec jsem na poslední chvíli s toho udělal elektro, protože je mi to bližší. Kdybych to dnes stavěl na elektru, tak určitě potahy balsou 1,5mm křídla, hřbet trupu ještě asi slabší 1,3, VOP bych nepotahoval celou, ale jen napáskoval, smrkové lišty bych asi každou druhou nahradil balsovou lištou. No to je tak asi vše co mi teď napadá, a asi určitě bych to konzuntoval s někým, kdo se vyzná v konstrukci, to já nejsem. Takže to jsou jen moje nápady
allas
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 12/1/2018, 13:59
Jméno: Jindřich
Příjmení: Mrkvička
Letiště: Černolice
Hangár: Extra MX
Extra300 2,2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 16/1/2018, 13:17

allas napsal:Ahoj
tak já už toho moc dělat nemůžu, určitě dam jinou palubní baterii, tam bych mohl ušetřit dost, pak vyříznu motorový kryt, zatím jsem ho měl celiství, krom otvorů u motoru. Trochu vyřežu prostor v předku trupu, který je dělaný na spalovák. Foto sem hodím o víkendu teď nejsem doma. A trochu upravím elektro instalaci, dělal jsem ji zbytečně nadimenzovanou. Já jsem to původně stavěl na spalovák, motor jsem už i měl koupený, nakonec jsem na poslední chvíli s toho udělal elektro, protože je mi to bližší. Kdybych to dnes stavěl na elektru, tak určitě potahy balsou 1,5mm křídla, hřbet trupu ještě asi slabší 1,3, VOP bych nepotahoval celou, ale jen napáskoval, smrkové lišty bych asi každou druhou nahradil balsovou lištou. No to je tak asi vše co mi teď napadá, a asi určitě bych to konzuntoval s někým, kdo se vyzná v konstrukci, to já nejsem. Takže to jsou jen moje nápady


Dik za info.... som rad ze vela veci co popisujes som pri stavbe zohladnil a spravil :-D . Jedine coho som sa nedotkol je VOP ktoru som vsak potiahol tensou balsou. Tak uvidime kde sa nakoniec s vahou dostanem.
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 16/1/2018, 13:24

ludicek napsal:Len tak pre zaujímavosť - koľko váži krídlo? /moja dvojmetrovka - jedno krídlo 550g bez serva/. Ďakujem.


Takze momentalne ma kridlo presne 444g

Je vybrusene, na par malinkych miestach dokonca vytmelene, pripravene na potah foliou.
Je bez serva!!! ale uz s pripravenou kabelazou a konektorom v koncovom rebre.
Zatial kridelko nema zalepenu paku a nema prilepene panty.

Celkova konecna hmotnost kridla by bola asi takato:

444g + Servo (60g) + folia + paka serva + paka kormidla + spojovaci material na paky
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod allas v 22/1/2018, 20:10

Ahoj
zasílám foto jak jsem slíbil. jak jsem psal, když už je to postavené moc už toho neušetřím. Myslím, že se vejdeš s tvým letadlem kolem 7 kg, co je naprosto v pohodě.
Přílohy
IMG_0311.JPG
IMG_0312.JPG
allas
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 12/1/2018, 13:59
Jméno: Jindřich
Příjmení: Mrkvička
Letiště: Černolice
Hangár: Extra MX
Extra300 2,2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod hates v 28/1/2018, 21:35

Ahoj. Ja stavel starsi typ minulou sezonu a letos zalital. Lita to moc pekne. Mam tam ale benzin ZDZ 56 RVJ a vahove jsem presne na 7kg bez benzinu. Koukal jsem ze tvych fotek ze ma kompletne prepracovany podvozek. Na te stare Extre to bylo na trvrsi pristani docela slabe. Ja ho vylomil po 4 pristani.

Oprava spocivala v kompletnim olaminovani a musel jsem jej o cca 5° podrazit dopredu. Ted je to jiz OK. Planuji postavit i tuto novejsi. Na te stare bych dnes udelal tu hlavni dvojitou prepazku jako sendvic z uhlikovou tkaninou mezi prepazkami.

Mimo motoroveho domku jsem vse lepil disperzi. Tam jsem vahou neco usetril. Potah mam oracover ale kridla jsem ponechal tak jak byly navrzene. Bojim se ze tim sendvicem jsi na vaze neco pribral. Snaz se to udrzet vahou kolem 7 - 7,5 kg a bude to super. Na tu vahu to ale s baterkama asi nedostanes. Ja jsem i s palivem na nejakych 7,5 kg.
hates
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 2
Registrován: 17/1/2018, 19:38
Jméno: Petr
Příjmení: Hatoň
Letiště: Zápy
Hangár: Extra 300 Urbanec

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 1/2/2018, 11:24

allas napsal:Ahoj
zasílám foto jak jsem slíbil. jak jsem psal, když už je to postavené moc už toho neušetřím. Myslím, že se vejdeš s tvým letadlem kolem 7 kg, co je naprosto v pohodě.


Ahoj, Diky za foto urcite sa inspirujem. Toho povodneho drziaka na nadrz sa tiez planujem zbavit ale uvidime ako bude vychadzat tazisko. Pokial budem musiet dovazovat tak ho tam urcite necham nech tam nevznikne taka velka diera.
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 1/2/2018, 11:28

hates napsal:Ahoj. Ja stavel starsi typ minulou sezonu a letos zalital. Lita to moc pekne. Mam tam ale benzin ZDZ 56 RVJ a vahove jsem presne na 7kg bez benzinu. Koukal jsem ze tvych fotek ze ma kompletne prepracovany podvozek. Na te stare Extre to bylo na trvrsi pristani docela slabe. Ja ho vylomil po 4 pristani.

Oprava spocivala v kompletnim olaminovani a musel jsem jej o cca 5° podrazit dopredu. Ted je to jiz OK. Planuji postavit i tuto novejsi. Na te stare bych dnes udelal tu hlavni dvojitou prepazku jako sendvic z uhlikovou tkaninou mezi prepazkami.

Mimo motoroveho domku jsem vse lepil disperzi. Tam jsem vahou neco usetril. Potah mam oracover ale kridla jsem ponechal tak jak byly navrzene. Bojim se ze tim sendvicem jsi na vaze neco pribral. Snaz se to udrzet vahou kolem 7 - 7,5 kg a bude to super. Na tu vahu to ale s baterkama asi nedostanes. Ja jsem i s palivem na nejakych 7,5 kg.



Ahoj, diky za info. Uvidime ako tie kridla nakoniec dopadnu. Predpokladam ze asi budu trochu tazsie ako tie original konstrukcne. Chcel som vsak vyskusat trosku inu technologiu a v pripade ze ich budem chciet vymenit tak by to namal byt problem.

Co sa hmotnosti tyka tak dufam ze to okolo tych 7 - 7.5 bude. Ale ono sa to stale nabaluje - v zasade rychlejsie ako by clovek ocakaval. :-(((
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod allas v 6/2/2018, 12:52

Ahoj
dokončil jsem teď tu odtučňovací kůru, podařilo se mi dostat na letovku 7880 g. Jsem s tím docela spokojen, nejvíc jsem ušetřil na výměně palubní baterie, měl jsem zbytečně velkou, dále komplet předělání elektro rozvodů, sice to nevypadá moc hezky, dřív jsem to měl natažené podél boků, že takřka nebyla vidět, teď tou nejkratší cestou a vidět je. Další vyřezání otvorů do motorového krytu, nakonec jsem se dohodl s panem Urbancem, že mi vyrobí ten odlehčený, ale zatím ho nemám. No a pak už naprosté zoufalosti jako otvory do motorové přepážky, jiné plato na baterie apod. Dříve mi vážila 8160 g.Tak myslím, že když si dáš jen trochu pozor, budeš potahovat slabší balzou že těch 7500g je reálných, možná i trochu méně. Problém jsou pohonné baterie, jsou těžké a nic s tím neuděláš. Mě váží lehce přes 1,5 kg, když to odečtu od letovky, tak mi to letadlo nevychází až tak hrozně. Ať se ti daří a dobrý zálet. Posílám foto motoru, objednej si k němu i ty sloupky, mají ještě vymezovací podložky celkově 10mm a tím doladíš délku.
Přílohy
IMG_0322.JPG
allas
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 12/1/2018, 13:59
Jméno: Jindřich
Příjmení: Mrkvička
Letiště: Černolice
Hangár: Extra MX
Extra300 2,2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod psandor v 8/2/2018, 13:23

Ahoj 7880 je podla mna velmi pekne. Dufam ze to dam aspon na podobnu hmotnost. Co sa tyka motora tak momentalne pokukavam po Dualskom ga6000 ale zatial som sa este nerozhodol.,

Mne sa po dlhom case znova podarilo nieco aspon maleho porobit. Kridla mam uz z jednej strany potiahnute foliou a vcera som sa pustil do montaze serv na vyskovku. Zistil som vsak ze mam zle zalepenu paku jedneho kormidla. Rozdiel bol 1,5 az 2 mm preto som klapku odstrojil a vykuchal paku von. Pri lepeni som sa trosku bal ci som nepodcenil pevnost spoja, ale teraz pri vyberani som sa presvadcil ze drzala fakt dobre. :-D.

Allas prosim ta nemohol by si poslat fotku ako mas spravene nahony na VOP? Pouzivas paky ktore prisli s lietadlom ?

Momentlane by som planoval do povodnych pak ako aj na paku serva vrazit M3 gulak. Len neviem co medzi to. Zatial sa mi vzdy osvedcili zavitove tyce. Maju vacsiu pevnost ako obycajna gulatina.
psandor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 27
Registrován: 14/12/2017, 11:19
Jméno: Peter
Příjmení: Sandor
Hangár: Extra 300 - 2.2m

Re: Prva velka Extra

Odeslatod lv v 8/2/2018, 16:29

psandor napsal:Zatial sa mi vzdy osvedcili zavitove tyce. Maju vacsiu pevnost ako obycajna gulatina.

Neviem ako si to myslel, ale guľatina Fí 4 má väčšiu pevnosť ako závitovka M4 z toho istého materiálu. hmmm
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1606
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

PředchozíDalší

Zpět na Začátečník

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 4 návštevníků

cron